Nowy trend w fotografii produktowej – Prezentacja 3D / obrotowe, jak skutecznie sprzedaje w eCommerce ?

Kilkanaście lat temu, w 1996 roku, kiedy w Polsce powstawał pierwszy sklep internetowy, zaufanie konsumentów do zakupów online było na tyle niskie, że biznes zamknął w niedługim czasie sprzedaż w tym kanale. Od tego czasu zainteresowanie klientów ofertą sklepów internetowych uległo zmianie. Co jest powodem tej zmiany? Co dziś skutecznie sprzedaje w eCommerce?

Obecnie 96%[1] internautów potwierdza, iż pierwsze zakupy w sieci ma już dawno za sobą, a ponad połowa z nich uważa je za tak samo bezpieczne jak te tradycyjne. Konsumenci wybierają dzisiaj atrakcyjną cenę i oszczędność czasu. W internecie kupują „oczami”, spośród szerokiej gamy produktów. Co jest istotne z punktu widzenia eKupującego? eCommerce ma nie tylko sprzedawać, ale też edukować rynek i klienta. Klient, który poszukuje oferty w internecie oczekuje, że znajdzie pełną informację, zaspokoi swoją wiedzę o rozwiązaniach i produktach, znajdzie ich fotografie, parametry i funkcjonalności.

 

Z punktu widzenia eSprzedającego istotne jest więc by zainteresować klienta, który kupując w internecie najczęściej spotyka się z brakiem możliwości obejrzenia i sprawdzenia towaru. Większy ruch na stronie sklepu internetowego, i w efekcie większą sprzedaż, uzyska on dzięki wyróżnieniu swojej oferty na tle konkurencji poprzez profesjonalną fotografię produktu. Na jej rolę w sprzedaży zwraca uwagę Allegro, które obecnie wprowadza nowy, jednolity standard wizualizacji produktu. Będzie on obowiązywał wszystkich sprzedających w tym kanale. Mają oni obowiązek dostosowania swoich ofert do stycznia 2017 roku.

 

W świetle tych zmian prezentacja oferty jedynie w postaci opisu i płaskiego zdjęcia nie zdeterminuje klienta do zakupu. Rozwiązaniem będą nowoczesne technologie prezentacji,  w szczególności interaktywne prezentacje 360°. Jeszcze kilka lat temu wiedza o nich była niewielka lub żadna, dzisiaj w niektórych branżach są już bardzo popularne bądź stają się standardem np. elektronika, bielizna, biżuteria, RTV i AGD, akcesoria GSM, części samochodowe, obuwie.

bg_mid_st

Interaktywne prezentacje obrotowe 360° stanowią niezwykle efektywne narzędzie prezentowania i promowania produktów w sieci. To zupełnie inna perspektywa produktu, która spotyka się z większym zainteresowaniem klientów, powodując sukces dla sklepu internetowego w postaci finalizacji zakupów online. W jaki sposób na potrzebę zakupu klienta wpływają prezentacje 360°?

Dzięki nim klient ma możliwość swobodnego obracania przedmiotu w lewo/prawo oraz powiększania obrazu bez utraty jakości. Jest to możliwe dzięki umieszczeniu w prezentacji dodatkowych danych tzw. USP (unique selling points), czyli najważniejszych cech produktu jak np:  zbliżenie na gramaturę, parametry techniczne, elementy ruchome. Prezentacje 360° to również dodatkowa możliwość ekspozycji marki, poprzez umieszczenie na animacji logo firmy bądź partnera. Prezentacje 360° wspierają ekspozycje produktu zarówno na stronie internetowej sklepu, jak i na popularnym Allegro, za każdym razem zwiększając świadomość marki.

Jak funkcjonalności prezentacji 360° wpływają na korzyści dla biznesu? Możemy mówo: 

  – zwiększeniu poziomu sprzedaży, 

  –  spadku ilości zwrotów i reklamacji, ze względu na bardziej dojrzałą decyzję zakupową klienta,

 wyróżnieniu się wśród konkurencji,

  – lepszym postrzeganiu marki przez klientów

  – odpowiednio przedstawiona oferta wpływa na postrzeganie firmy jako profesjonalnej, wiarygodnej i odpowiedzialnej,

  – najtańszej formie reklamy.

Biznes, który decyduje się na taką formę ekspozycji własnych produktów, jest spostrzegany jako zaawansowany technologicznie dający najlepsze rozwiązania dla własnych klientów. Klienci również widzą w tej technologii korzyści dla siebie, takie jak:

–  widok produktu z każdej strony, kawałek po kawałku,

 –  dynamizm oraz interaktywność prezentacji,

 –  możliwość dokładniejszego oglądania produktu wraz z najdrobniejszymi szczegółami,

Oferta prezentacji 360° skierowana jest do szerokiej grupy klientów, zarówno firm, sklepów internetowych, sprzedawców serwisów aukcyjnych, osób prywatnych oraz wszystkich tych, którzy chcą się reklamować w Internecie.

            Prezentacja 360° jest warta więcej niż najlepsza rozmowa handlowa. Przedstaw Twój produkt za pomocą interaktywnych i obrotowych zdjęć. Podkreślisz jego funkcjonalność, estetykę i wysoką jakość. Pozwól Twoim klientom dokładnie poznać i docenić Twój produkt.

360o
Przykładowa prezentacja
Przykładowa prezentacja produktu
Nasi klienci:
xblitz PP_kurier Pocztex_white logo GATTA akuku goclever befado vordon-logo- 2